Szalone pomysły ekoideologów każą zwrócić uwagę na kwestię depopulacji
Od dziesięcioleci prowadzone są bowiem precyzyjne działania zmierzające do regulacji liczby ludności, która została rozpisana na poszczególne kraje. Według twórców tego szokującego scenariusza, Polska ma zostać wyludniona i zredukowana do 15 milionów obywateli.
Od dziesięcioleci zatroskani o Polskę socjologowie alarmują, że powinniśmy pochylić się nad problemem demografii. Do odbudowy siły i potencjału naszego kraju konieczne jest zwiększenie liczby ludności. Po wojnie cel ten określano na 50-60 milionów obywateli.
Okazało się jednak, że lewacka ideologia, komunistyczny atak na rodzinę oraz światowe strategie wdrażane za pomocą rewolucji kulturowej zdruzgotały te plany. I choć wyż demograficzny, z którym mieliśmy do czynienia po wojnie, a później na przełomie lat 70-80 mógł być szansą, kompletnie ją pogrzebano.
W latach 80. pojawiły się optymistyczne prognozy dynamiki demograficznej, według których Polska przed rokiem 2020 miała liczyć 45 mln ludzi. Być może cel ten udałoby się osiągnąć, gdyby nie światowa strategia ograniczania dzietności. Wpisywała się w nią komunistyczna propaganda, której celem było rozbicie i osłabienie rodziny.
Wielodzietnych uznawano za margines społeczny, napiętnowano „dziecioróbstwo”, a poradnie ginekologiczne z automatu składały kobietom w ciąży propozycję aborcji. Okazuje się jednak, że wszystkie te działania nie były przypadkowe. Miały realizować odgórne założenia.
Bardzo ciekawie jawi się w tym kontekście stanowisko Klubu Rzymskiego, tajemniczego międzynarodowego think-tanku, od roku 1968 zrzeszającego naukowców, polityków i biznesmenów pochłoniętych „globalnymi problemami świata”.
Po pięciu latach nieoficjalnej działalności klub zarejestrował się jako organizacja międzynarodowa w Genewie. W latach 80. szeroko współpracował z ZSRR i innymi krajami socjalistycznymi. To właśnie ta organizacja stoi za obowiązującą wszystkie kraje świata, problematyką globalnego ocieplenia i nakazu redukcji CO2.
Więcej >>>
http://www.senior.pun.pl/viewtopic.php?id=196
|
Jak wykonywać ćwiczenia relaksacyjne?
Pamiętaj, że samodzielne stosowanie technik relaksacyjnych wskazane jest tylko wtedy, gdy gotowi jesteśmy przyjąć pełną odpowiedzialność za własne przeżycia, emocje i ich konsekwencje w trakcie ćwiczeń. Każde ćwiczenie można przerwać i nigdy nie należy ich stosować wbrew własnej woli !
Podczas ćwiczeń należy przyjąć wygodną pozycję - np. siedząc na wygodnej kanapie, w fotelu lub leżąc na podłodze. Ważne jest zapewnienie sobie poczucia spokoju i bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń. Aby zagłębić się "w siebie" konieczne jest pewne "odcięcie" od świata zewnętrznego - tak aby nie przeszkodził nam telefon, czy dzwonek do drzwi. Ułożenie się na łóżku nie jest najlepszym wyborem, gdyż grozi zaśnięciem w trakcie relaksu ...
Aby osiągnąć pozytywne efekty ćwiczeń należy:
- jasno i w pozytywny sposób określić cel - wierzyć w osiągnięcie pozytywnego rezultatu - wykorzystywać w trakcie pracy mocne strony swojej osoby - przeżywać radość z każdego nawet małego kroczku naprzód - dokładnie i ze wszystkimi detalami wyobrażać sobie wynik, który osiągniemy.
![http://logos.dt.pl/kursy/tablicazabieg.jpg](http://logos.dt.pl/kursy/tablicazabieg.jpg)
|
. GABINET NEUROLOGOPEDYCZNY - Terapia nerwic, wad i zaburzeń mowy, czytania i pisania
![http://logos.dt.pl/images/foto.jpg](http://logos.dt.pl/images/foto.jpg) Władysław Pitak
- pedagog kultury - Akademia Pedagogiczna w Słupsku; - dyplomowany logopeda - Uniwersytet Gdański; - psychoterapeuta rodzinny- Polska Fundacja Zaburzeń Mowy w Lublinie; - muzykoterapeuta - CIDOTAM w Bydgoszczy; - aktor estradowy z uprawnieniami reżyserskimi- MKiS w Warszawie;
specjalizacja - terapia nerwic i jąkania.
Praktyka zawodowa Od 40 lat zajmuje się kształceniem zdolności twórczych za pomocą ekspresji muzyczno-dramatycznej (absolwent 4-letniego Studium Teatralnego COMUK w Warszawie, egzamin państwowy uprawniający do wykonywania zawodu artysty estradowego w specjalności aktorskiej i reżyserskiej, dyplom magistra pedagogiki ) Od 25 lat zajmuje się terapią nerwic , wad i zaburzeń mowy, czytania i pisania (Podyplomowe Studium Logopedyczne w Gdańsku , certyfikaty z muzykoterapii, jąkania wczesnodziecięcego i psychoterapii rodzin).
Badania i eksperymenty w zakresie muzykoterapii (pierwszy zawodowy muzykoteraputa prowadzący zabiegi zlecane przez lekarzy w sanatoriach Pomorza Środkowego).
Wykłady, pokazy warsztatowe i praktyczna terapia dzieci nerwicowych, jąkających się i dyslektycznych na sympozjach, konferencjach i turnusach rehabilitacyjnych.
Szkolenia dla biznesmenów, działaczy społecznych, dziennikarzy i polityków w zakresie retoryki , erystyki , marketingu i public relations.
Założyciel i prezes Towarzystwa Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS w Koszalinie
Członkami Towarzystwa LOGOS są lekarze, logopedzi, psychoterapeuci , nauczyciele, aktorzy , dziennikarze i biznesmeni. Efektem współpracy ludzi wielu zawodów są własne filmy , nagrania dźwiękowe i opracowania technik i metod terapii i kształcenia zachowań w różnych sytuacjach
Gabinet wyposażony jest w podstawowe narzędzia i pomoce logopedyczne oraz w sprzęt audiowizualny . Towarzystwo posiada własne studio filmowe i fotograficzne.
.
Adres:
Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS ul. Pieczarek 4, 75-900 Koszalin tel. (94) 340-60-06 kom. 600-809-254
Kontakt:
e-mail : logos@logos.pomorze.pl strony URL: www.logos.pomorze.pl
|
Artykuły logopedyczne w internecie
*AFAZJA (diagnoza i leczenie wg Łurii). ZABURZENIA W NADAWANIU MOWY Oprac. Władysław Pitak 1. Zaburzenia motoryczno-dośrodkowe (aferentne) (utrata lub niedokształcenie somestetycznych wzorców głosek) czyli trudności w artykułowaniu głosek spowodowane brakiem czucia ułożenia narządów mowy - brak analizy i syntezy sygnalizacji z obwodu o aktualnej pozycji narządów mowy. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos21 . * USZKODZENIA NACZYNIOWE OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO Najczęstszą postacią uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego jest udar mózgowy występujący nagle, przeważnie we śnie lub w czasie wzmożonej psychofizycznej aktywności, i charakteryzujący się mniej lub bardziej zaburzoną świadomością oraz połowiczym porażeniem na tle zaburzeń krążenia mózgowego. Upośledzenie krążenia mózgowego jako przyczyna udaru może wystąpić pod wpływem różnorodnych zmian patologicznych, odzwierciedlających takie stany, jak: miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, zaburzenia czynności serca, choroby krwi, procesy uciskowe (nowotwory) i urazy. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos20 . * AFAZJA - REHABILITACJA LOGOPEDYCZNA Terminem afazja (greckie fazis-mowa) określa się częściową lub całkowitą utratę umiejętności posługiwania się językiem, spowodowaną uszkodzeniem znajomości języka (rozumienia i nadawania), czemu towarzyszą mniejsze lub większe trudności w ponownym nauczeniu się go. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos19 . * NOWE TECHNOLOGIE W REHABILITACJI OSÓB JĄKAJĄCYCH SIĘ Podczas mówienia jąkanie może przejawiać się jako powtarzanie części słów, powtarzanie części zdania lub przedłużone wymawianie niektórych głosek. W czasie mówienia mogą występować skurcze mięśni twarzy, szyi, tułowia lub kończyn, zwane współruchami. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos18 . * MUTYZM JAKO PRZYCZYNA TRUDNOŚCI SZKOLNYCH Artykuł ten ma na celu przybliżenie problemu mutyzmu. Napisałam go z myślą o tym, że może on być przydatny innym nauczycielom, którzy spotkają się z podobnym zjawiskiem w swojej pracy dydaktyczno-wychowawczej. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos17 . * BADANIA W UDARZE MÓZGU W przypadku wystąpienia klinicznych objawów udaru mózgu konieczne jest wykonanie szeregu badań odpowiadających na pytanie: Czy to jest udar mózgu? >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos16 . * CZYTAĆ WBREW GENOM DYSLEKSJĘ DEFINIUJE SIĘ JAKO TRUDNOŚĆ W OPANOWANIU TECHNIKI CZYTANIA. OSOBY Z TYM ZABURZENIEM ZNACZNIE DRAMATYCZNIEJ TO OKREŚLAJĄ: GDY CZYTAM, WYDAJE MI SIĘ, ŻE ZWARIUJĘ. Dysleksja w różnym nasileniu jest zjawiskiem często spotykanym w praktyce szkolnej. W szerszym pojęciu, jest to ogół zaburzeń związanych z czytaniem i pisaniem. Trudność w czytaniu prawie zawsze występuje z dysortografią lub dysgrafią. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos15 . * DLAAACZEGO SIĘ JĄKAMY? Jąkanie jest nie tylko objawem nerwicy czy wad aparatu mowy. Jego przyczyną mogą być nieprawidłowości w budowie mózgu - pisze "Gazeta Wyborcza", powołując się na wyniki badań przedstawione w tygodniku "Lancet".. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos14 . * ALALIA, CHARAKTERYSTYKA ZABURZENIA MOWY Alalia-czyli niedokształcenie mowy o typie afazji bywa nazywana szeregiem określeń, nie zawsze w pełni oddających istotę zaburzenia. W literaturze spotyka się.. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos13 . * ALALIA i DYSLALIA - Opracowanie: Bożena Smyczek Alalia (zwana też niemotą, słuchoniemotą, afazją rozwojową) i dyslalia różnią się od afazji dziecięcej tym, że afazja jest częściową lub całkowitą utratą umiejętności mówienia lub rozumienia, podczas gdy przy alalii uszkodzenie struktur korowych następuje jeszcze przed rozwojem mowy >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos12 . * AFAZJA - JAK POSTĘPOWAĆ Z AFATYKIEM Afazja to zaburzenia mowy, których przyczyną mogą być uszkodzenia odpowiednich ośrodków w mózgu. Ogólnie można je podzielić na czuciowe (uszkodzenie ośrodków odbiorczych), kiedy pacjent ma kłopoty z odbiorem i rozumieniem mowy, pisma. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos11 . * JĄKANIE SIĘ ZWIĄZANE JEST ZE SŁABĄ WSPÓŁPRACĄ OŚRODKÓW W OBRĘBIE MÓZGU Stwierdzono dotąd, że jąkanie może mieć podłoże genetyczne. Nie wiadomo było jednak, w jaki sposób i dlaczego do niego dochodzi >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos10 . * POROZUMIEWANIE PRZY POMOCY MOWY – autor: Władysław Pitak Wyraz język ma dwa główne znaczenia: jedno konkretne, występujące w takich wyrażeniach, jak: pokazać komuś język, mlaskać językiem, a drugie abstrakcyjne, używane w takich zestawieniach, jak język sceniczny, szkolny, techniczny, język polski. Poza tym używa się tego wyrazu w zwrotach obrazowych, np. latać z językiem itd. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos01 . * DYKCJA (oddychanie dynamiczne) – autor: Władysław Pitak Oddychanie dynamiczne (w czasie wydawania głosu) polega na ścisłej korelacji mechaniki oddechu z logiką wypowiadanego tekstu. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos02 . * JĘZYK SIĘ ZACINA – autor: Władysław Pitak W Koszalinie jąka się ponad tysiąc dorosłych mieszkańców (1 procent populacji). Są wśród nich osoby ze świecznika: politycy, szefowie mniejszych i większych firm, ale także szukający pracy studenci i marzący o karierze uczniowie szkół średnich. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos03 . * NIE MA JĄKANIA "OD ZAWSZE" – autor: Władysław Pitak Nie ma czegoś takiego, co moglibyśmy określić, że ktoś się jąkał "od zawsze". Ten ktoś mógł mieć do tego predyspozycje, mógł mieć inklinacje i to padło na niewłaściwy grunt: rodzina, środowisko w którym się obraca, itd. Tak, zanim się dojdzie do jąkania, trzeba odbyć nieraz długą drogę. To się nie dzieje z dnia na dzień. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos04 . * AGRESJA A JĄKANIE – autor: Władysław Pitak Trudno jest być jedynakiem. Jeszcze trudniej jest mieć nadopiekuńczą matkę. Bardzo źle, kiedy ojciec nie zgadza się z matką w wychowaniu jedynaka. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos05 . * WIRTUALNY WYWIAD Z UDAREM MÓZGU – autor: Władysław Pitak Poniższy felieton próbuje przybliżyć czytelnikowi problem związany z utratą rozumienia, mowy, czytania i pisania - zwany afazją. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos06
. * DYKCJA (fonacja i rezonans) – autor: Władysław Pitak Ćwiczenia głosowe prowadzi się po przerobieniu ćwiczeń oddechowych. Nie powinny one trwać długo, aby nie powodowały zmęczenia mięśni krtani. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos07 . * AFAZJA - UTRATA ZNAJOMOŚCI JĘZYKA– autor: Władysław Pitak Można powiedzieć, że jest to właściwie utrata częściowa lub całkowita znajomości języka, jego rozumienia i nadawania, występują także trudności w jego ponownym nauczeniu się. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos08 . * PRANAJAMA - ODDYCHANIE NA JĄKANIE – autor: Władysław Pitak Prezentowane poniżej ćwiczenia są wzorowane na jodze i mają na celu pogłębienie oddechu, rozruszanie przepony, wydłużenie fazy wydechowej. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos09
|