Jeśli zamiast wcześniejszej emerytury wybierzesz pracę, nie zapłacisz składki emerytalnej. Tak wicepremier Waldemar Pawlak chce zmobilizować Polaków - pisze "Gazeta Wyborcza". Wicepremier i minister gospodarki reprezentuje rząd w Komisji Trójstronnej, gdzie koalicja PO-PSL ustala ze związkowcami i pracodawcami podwyżki płac budżetówki, zmiany w kodeksie pracy oraz sprawę emerytur. Ta ostatnia wywołuje najwięcej emocji.Rząd wielokrotnie zapewniał, że chce od przyszłego roku radykalnie ograniczyć możliwość przechodzenia na wcześniejsze emerytury. To grozi bankructwem systemu emerytalnego.
Nie będzie komu pracować na emerytury. Związkowcy nie chcą żadnych zmian. NSZZ "Solidarność" i OPZZ grożą strajkami.Waldemar Pawlak znalazł sposób, by związkowcy nie strajkowali, a Polacy dłużej pracowali - ujawnia "GW". Wicepremier chce, by osoby, które uzyskają uprawnienia do wcześniejszej emerytury, ale chcą nadal pracować, nie musiały płacić składki emerytalnej lub płaciły ją w niewielkiej wysokości. Dzięki temu mogłyby więcej zarabiać, nawet o jedną piątą. Składka emerytalna wynosi dziś bowiem 19,52 proc. pensji.Swoim pomysłem - jak się dowiaduje "GW" - wicepremier już podzielił się ze związkowcami.
- Rząd próbuje iść do przodu, przedstawia jakieś propozycje. To dobrze, musimy jednak porozmawiać o szczegółach - mówi Janusz Łaznowski z NSZZ "Solidarność", szef zespołu prawa pracy w Komisji Trójstronnej.Na pomyśle Pawlaka suchej nitki nie zostawiają ekonomiści. Zwolnienie ze składek z pewnością nie poprawi kiepskiej sytuacji ZUS. W najbliższych 5 latach na wypłatę emerytur ZUS zabraknie aż 158 mld zł. Wpłacane składki nie pokrywają bowiem wciąż zwiększających się wypłat. Pomysły Pawlaka mogą tę dziurę jeszcze powiększyć.
Z budżetu trzeba więc będzie przekazywać kolejne miliardy do ZUS - wyjaśnia gazeta.Pomysłem Pawlaka - jak się nieoficjalnie dowiedziała "GW" - zaskoczone jest też odpowiedzialne za reformę emerytalną Ministerstwo Pracy.
|
. GABINET NEUROLOGOPEDYCZNY - Terapia nerwic, wad i zaburzeń mowy, czytania i pisania
 Władysław Pitak
- pedagog kultury - Akademia Pedagogiczna w Słupsku; - dyplomowany logopeda - Uniwersytet Gdański; - psychoterapeuta rodzinny- Polska Fundacja Zaburzeń Mowy w Lublinie; - muzykoterapeuta - CIDOTAM w Bydgoszczy; - aktor estradowy z uprawnieniami reżyserskimi- MKiS w Warszawie;
specjalizacja - terapia nerwic i jąkania.
Praktyka zawodowa Od 40 lat zajmuje się kształceniem zdolności twórczych za pomocą ekspresji muzyczno-dramatycznej (absolwent 4-letniego Studium Teatralnego COMUK w Warszawie, egzamin państwowy uprawniający do wykonywania zawodu artysty estradowego w specjalności aktorskiej i reżyserskiej, dyplom magistra pedagogiki ) Od 25 lat zajmuje się terapią nerwic , wad i zaburzeń mowy, czytania i pisania (Podyplomowe Studium Logopedyczne w Gdańsku , certyfikaty z muzykoterapii, jąkania wczesnodziecięcego i psychoterapii rodzin).
Badania i eksperymenty w zakresie muzykoterapii (pierwszy zawodowy muzykoteraputa prowadzący zabiegi zlecane przez lekarzy w sanatoriach Pomorza Środkowego).
Wykłady, pokazy warsztatowe i praktyczna terapia dzieci nerwicowych, jąkających się i dyslektycznych na sympozjach, konferencjach i turnusach rehabilitacyjnych.
Szkolenia dla biznesmenów, działaczy społecznych, dziennikarzy i polityków w zakresie retoryki , erystyki , marketingu i public relations.
Założyciel i prezes Towarzystwa Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS w Koszalinie
Członkami Towarzystwa LOGOS są lekarze, logopedzi, psychoterapeuci , nauczyciele, aktorzy , dziennikarze i biznesmeni. Efektem współpracy ludzi wielu zawodów są własne filmy , nagrania dźwiękowe i opracowania technik i metod terapii i kształcenia zachowań w różnych sytuacjach
Gabinet wyposażony jest w podstawowe narzędzia i pomoce logopedyczne oraz w sprzęt audiowizualny . Towarzystwo posiada własne studio filmowe i fotograficzne.
.
Adres:
Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS ul. Pieczarek 4, 75-900 Koszalin tel. (94) 340-60-06 kom. 600-809-254
Kontakt:
e-mail : logos@logos.pomorze.pl strony URL: www.logos.pomorze.pl
|
Artykuły logopedyczne w internecie
*AFAZJA (diagnoza i leczenie wg Łurii). ZABURZENIA W NADAWANIU MOWY Oprac. Władysław Pitak 1. Zaburzenia motoryczno-dośrodkowe (aferentne) (utrata lub niedokształcenie somestetycznych wzorców głosek) czyli trudności w artykułowaniu głosek spowodowane brakiem czucia ułożenia narządów mowy - brak analizy i syntezy sygnalizacji z obwodu o aktualnej pozycji narządów mowy. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos21 . * USZKODZENIA NACZYNIOWE OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO Najczęstszą postacią uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego jest udar mózgowy występujący nagle, przeważnie we śnie lub w czasie wzmożonej psychofizycznej aktywności, i charakteryzujący się mniej lub bardziej zaburzoną świadomością oraz połowiczym porażeniem na tle zaburzeń krążenia mózgowego. Upośledzenie krążenia mózgowego jako przyczyna udaru może wystąpić pod wpływem różnorodnych zmian patologicznych, odzwierciedlających takie stany, jak: miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, zaburzenia czynności serca, choroby krwi, procesy uciskowe (nowotwory) i urazy. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos20 . * AFAZJA - REHABILITACJA LOGOPEDYCZNA Terminem afazja (greckie fazis-mowa) określa się częściową lub całkowitą utratę umiejętności posługiwania się językiem, spowodowaną uszkodzeniem znajomości języka (rozumienia i nadawania), czemu towarzyszą mniejsze lub większe trudności w ponownym nauczeniu się go. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos19 . * NOWE TECHNOLOGIE W REHABILITACJI OSÓB JĄKAJĄCYCH SIĘ Podczas mówienia jąkanie może przejawiać się jako powtarzanie części słów, powtarzanie części zdania lub przedłużone wymawianie niektórych głosek. W czasie mówienia mogą występować skurcze mięśni twarzy, szyi, tułowia lub kończyn, zwane współruchami. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos18 . * MUTYZM JAKO PRZYCZYNA TRUDNOŚCI SZKOLNYCH Artykuł ten ma na celu przybliżenie problemu mutyzmu. Napisałam go z myślą o tym, że może on być przydatny innym nauczycielom, którzy spotkają się z podobnym zjawiskiem w swojej pracy dydaktyczno-wychowawczej. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos17 . * BADANIA W UDARZE MÓZGU W przypadku wystąpienia klinicznych objawów udaru mózgu konieczne jest wykonanie szeregu badań odpowiadających na pytanie: Czy to jest udar mózgu? >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos16 . * CZYTAĆ WBREW GENOM DYSLEKSJĘ DEFINIUJE SIĘ JAKO TRUDNOŚĆ W OPANOWANIU TECHNIKI CZYTANIA. OSOBY Z TYM ZABURZENIEM ZNACZNIE DRAMATYCZNIEJ TO OKREŚLAJĄ: GDY CZYTAM, WYDAJE MI SIĘ, ŻE ZWARIUJĘ. Dysleksja w różnym nasileniu jest zjawiskiem często spotykanym w praktyce szkolnej. W szerszym pojęciu, jest to ogół zaburzeń związanych z czytaniem i pisaniem. Trudność w czytaniu prawie zawsze występuje z dysortografią lub dysgrafią. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos15 . * DLAAACZEGO SIĘ JĄKAMY? Jąkanie jest nie tylko objawem nerwicy czy wad aparatu mowy. Jego przyczyną mogą być nieprawidłowości w budowie mózgu - pisze "Gazeta Wyborcza", powołując się na wyniki badań przedstawione w tygodniku "Lancet".. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos14 . * ALALIA, CHARAKTERYSTYKA ZABURZENIA MOWY Alalia-czyli niedokształcenie mowy o typie afazji bywa nazywana szeregiem określeń, nie zawsze w pełni oddających istotę zaburzenia. W literaturze spotyka się.. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos13 . * ALALIA i DYSLALIA - Opracowanie: Bożena Smyczek Alalia (zwana też niemotą, słuchoniemotą, afazją rozwojową) i dyslalia różnią się od afazji dziecięcej tym, że afazja jest częściową lub całkowitą utratą umiejętności mówienia lub rozumienia, podczas gdy przy alalii uszkodzenie struktur korowych następuje jeszcze przed rozwojem mowy >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos12 . * AFAZJA - JAK POSTĘPOWAĆ Z AFATYKIEM Afazja to zaburzenia mowy, których przyczyną mogą być uszkodzenia odpowiednich ośrodków w mózgu. Ogólnie można je podzielić na czuciowe (uszkodzenie ośrodków odbiorczych), kiedy pacjent ma kłopoty z odbiorem i rozumieniem mowy, pisma. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos11 . * JĄKANIE SIĘ ZWIĄZANE JEST ZE SŁABĄ WSPÓŁPRACĄ OŚRODKÓW W OBRĘBIE MÓZGU Stwierdzono dotąd, że jąkanie może mieć podłoże genetyczne. Nie wiadomo było jednak, w jaki sposób i dlaczego do niego dochodzi >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos10 . * POROZUMIEWANIE PRZY POMOCY MOWY – autor: Władysław Pitak Wyraz język ma dwa główne znaczenia: jedno konkretne, występujące w takich wyrażeniach, jak: pokazać komuś język, mlaskać językiem, a drugie abstrakcyjne, używane w takich zestawieniach, jak język sceniczny, szkolny, techniczny, język polski. Poza tym używa się tego wyrazu w zwrotach obrazowych, np. latać z językiem itd. >>> więcej >>> http://logos.dt.pl/logos01 . * DYKCJA (oddychanie dynamiczne) – autor: Władysław Pitak Oddychanie dynamiczne (w czasie wydawania głosu) polega na ścisłej korelacji mechaniki oddechu z logiką wypowiadanego tekstu. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos02 . * JĘZYK SIĘ ZACINA – autor: Władysław Pitak W Koszalinie jąka się ponad tysiąc dorosłych mieszkańców (1 procent populacji). Są wśród nich osoby ze świecznika: politycy, szefowie mniejszych i większych firm, ale także szukający pracy studenci i marzący o karierze uczniowie szkół średnich. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos03 . * NIE MA JĄKANIA "OD ZAWSZE" – autor: Władysław Pitak Nie ma czegoś takiego, co moglibyśmy określić, że ktoś się jąkał "od zawsze". Ten ktoś mógł mieć do tego predyspozycje, mógł mieć inklinacje i to padło na niewłaściwy grunt: rodzina, środowisko w którym się obraca, itd. Tak, zanim się dojdzie do jąkania, trzeba odbyć nieraz długą drogę. To się nie dzieje z dnia na dzień. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos04 . * AGRESJA A JĄKANIE – autor: Władysław Pitak Trudno jest być jedynakiem. Jeszcze trudniej jest mieć nadopiekuńczą matkę. Bardzo źle, kiedy ojciec nie zgadza się z matką w wychowaniu jedynaka. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos05 . * WIRTUALNY WYWIAD Z UDAREM MÓZGU – autor: Władysław Pitak Poniższy felieton próbuje przybliżyć czytelnikowi problem związany z utratą rozumienia, mowy, czytania i pisania - zwany afazją. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos06
. * DYKCJA (fonacja i rezonans) – autor: Władysław Pitak Ćwiczenia głosowe prowadzi się po przerobieniu ćwiczeń oddechowych. Nie powinny one trwać długo, aby nie powodowały zmęczenia mięśni krtani. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos07 . * AFAZJA - UTRATA ZNAJOMOŚCI JĘZYKA– autor: Władysław Pitak Można powiedzieć, że jest to właściwie utrata częściowa lub całkowita znajomości języka, jego rozumienia i nadawania, występują także trudności w jego ponownym nauczeniu się. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos08 . * PRANAJAMA - ODDYCHANIE NA JĄKANIE – autor: Władysław Pitak Prezentowane poniżej ćwiczenia są wzorowane na jodze i mają na celu pogłębienie oddechu, rozruszanie przepony, wydłużenie fazy wydechowej. >>> więcej>>> http://logos.dt.pl/logos09
|
.
Autorem metody i technik muzyczno-dramatycznych (MUZYKODRAMY) jest koszaliński aktor, logopeda i muzykoterapeuta - Władysław Pitak, który w drugiej połowie lat 70-tych XX wieku prowadził badania nad wpływem muzyki i treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych dzieci szkół podstawowych, a zakończył je w połowie lat 80-tych w zakresie roli muzykodramy w terapii dzieci nerwicowych i autystycznych.
Oto niektóre publikacje na ten temat:
1.W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18 2.W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19 3.W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28 4.W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28 5.W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12 6.W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13 7.M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38 8.W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14 9.W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44 10.W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28 11.W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19 .
|