Życie w starszym wieku też może być radosne

*** Życie w starszym wieku też może być radosne ***


#1 2019-07-04 19:22:26

Karolina

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 86
Punktów :   

Pan Pitak mówił : Rytm jest wszędzie

.

Pan Pitak mówił: "Rytm jest wszędzie" i wszyscy próbowali mówić w rytmie, ale najbardziej udało się to Szymonowi, który dzięki temu rytmowi może mówić normalnie. Dziękuję Panu Władysławowi, bo dzięki niemu nabrałem pewności siebie i nie boję się mówić.

Poniżej przedstawiamy konspekt powykonawczy terapii psychologiczno-logopedycznej , a następnie fragmenty wypowiedzi uczestników turnusu rehabilitacyjnego, który odbył się w sierpniu 2001 w Ośrodku ZHP "Perkoz" w Olsztynku:

Temat: Terapia logopedyczna z elementami psychoterapii poznawczo-behawioralnej, z zastosowaniem technik relaksacyjno-treningowych i ekspresji dramatycznej.

Autor: Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy "LOGOS" w Koszalinie.

Miejsce: Integracyjny Turnus Rehabilitacyjny organizowany w wybranym ośrodku wypoczynkowym.

Czas: 10 dni zajęć terapeutycznych (150 minut dziennie z 2 przerwami po 10 minut)

Uczestnicy: Chłopcy w wieku 14-15 lat z zaburzoną płynnością mowy i zaburzeniami emocjonalnymi związanymi z wiekiem dorastania.

Wykonawca: mgr Władysław Pitak

Kwalifikacje wykonawcy: Certyfikat Min.Kult.i Sztuki - uprawnienia aktorskie w zakresie sztuki estradowej,

Absolutorium COMUK - uprawnienia instruktora teatralnego - I kat.

Magister pedagogiki k.o. - dyplom WSP Słupsk

Logopeda dyplomowany - Podyplomowe Studium Logopedyczne  - Uniw.Gdański

Certyfikat Międzynarodowego Centrum Informacji i Dokumentacji technik Animacji Muzycznej w Bydgoszczy w zakresie muzykoterapii

Certyfikat Polskiej Fundacji Zaburzeń Mowy w Lublinie w zakresie psychoterapii rodzin

Certyfikat Polskiej Fundacji Zaburzeń Mowy w Lublinie w zakresie terapii jąkania wczesnodziecięcego.

Założenia terapeutyczne:

1.Terapia grupowa chłopców w wieku 14-15 lat z różnym stopniem zaburzenia płynności mowy i prawdopodobnymi zaburzeniami emocjonalnymi związanymi z wiekiem dorastania.

2.Zastosowanie wszechstronnego i spójnego, poznawczo-behawioralnego programu pomocy emocjonalnej i logopedycznej opartego na technikach relaksacyjno-treningowych, nowoczesnej teorii uczenia się i neurofizjologii,

3. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów życiowych poprzez zastosowanie technik symulacyjnych w następujących sferach:

behawioralna: relaks, wizualizacja, kształtowanie zdrowych nawyków, stosowanie się do uczenia, aktywne uczestnictwo w terapii, rekreacja, zachowania prozdrowotne (dieta, ruch itp.),

poznawcza: kształtowanie zdrowych myśli, przekonań i postaw- ich wpływ na emocje i wypowiedzi słowne, stawianie celów, rozwiązywanie problemów, obraz samego siebie,

emocjonalna: rozwijanie i utrzymywanie nadziei, skuteczne radzenie sobie z lękiem, przygnębieniem, złością, poczuciem bezradności; ponadto: przystosowanie i radzenie sobie z codziennymi stresami, rozwój "kompetencji emocjonalnej", skuteczne radzenie sobie w stanie kryzysu emocjonalnego, radzenie sobie z poczuciem winy,

duchowa: rozwój zdrowych przekonań duchowych/filozoficznych/ religijnych; odkrywanie znaczenia głębokiego spełnienia i sensu życia;

radość życia, społeczna i rodzinna: rozwój systemu wsparcia, stosowanie dostępnych źródeł wsparcia; rozwój umiejętności komunikowania się z bliskimi; wsparcie dla osób wspierających,

sfera fizyczna: dieta, aktywność fizyczna, zabawa i rekreacja.

 


>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama08


Kontakt:

Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS
75-900 Koszalin
ul. Pieczarek 4
tel. 94-340-60-06
e-mail: biuro@logos.dt.pl
.


MUZYKODRAMA wg Władysława Pitaka

MUZYKODRAMA jest zabawą tematyczną, w której dziecko bawiąc się w maszynistę, lekarza , sklep lub szkołę, gra role określonych osób, reaguje zgodnie z przyjętymi wzorami.
W tej grze dziecko jest jednocześnie aktorem i reżyserem.
Przedmiot -- rekwizyty są przeważnie umowne, zastępcze ( liść jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzesło może być samolotem, patyk-koniem) .
Często ruchy i czynności, aczkolwiek umowne, odzwierciedlają wiernie rzeczywistość emocjonalną dziecka.

Muzykodrama jest projekcją sprzyjającą odreagowaniu. Dziecko może się „wygadać ", "wypłakać", wyładować napięcia nerwowe i konflikty uczuciowe, a jednocześnie pobudzić wyobraźnię, zdobyć i utrwalić wiedzę o świecie i o zjawiskach społecznych.

Podobnie jak w terapii dzieci, tak i z rodzicami można pracować przy pomocy technik muzyczno-dramatycznych. Muzyka może katalizować i sprzyjać wyzwoleniu zablokowanej energii emocjonalnej. Przy jej pomocy można nauczyć usuwać napięcie psychofizyczne.

W trakcie rozmaitych zadań muzycznych ( twórczych) można nauczyć się nowych zachowań społecznych i emocjonalnych. Można także wpływać na powstawanie intensywnych przeżyć piękna. Gdy chcemy pokazać matce czy ojcu odwrotną stronę ich silnych związków z innymi ludźmi , korzystamy z technik psychodramatycznych. Jeżeli w trakcie odgrywania sceny rodzic zorientuje się , że określona postawa poddana jest krytyce pozostałych członków grupy , to czasem bez głębszego wglądu staje się bardziej elastyczny w życiu .

Wszystkie zajęcia prowadzone są w Towarzystwie Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS w Koszalinie,

tel.94-340-60-06
lub +48-600-809-254,
e-mail: biuro@logos.dt.pl,
strona: www.logos.pomorze.pl


Fragmenty filmów można również obejrzeć i pobrać ze stron:

www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama1.mp4

www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama2.mp4
.

https://i.ytimg.com/vi/wbjoFEDq7rQ/hqdefault.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=wbjoFEDq7rQ&t=182s



.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.git-ludzie.pun.pl www.darkbleach.pun.pl www.allforandroid.pun.pl www.flux-football.pun.pl www.abc-naruto.pun.pl